ویستا

نکات کاربردی در افزایش سرعت بارگزاری سایت

پورتال را به صورت دروازه ای به سوی یک بانک اطلاعاتی می نامند . معمولا مهمترین نکته ای که در مورد پورتال می توان نام برد این است که پورتال همواره ما را به سوی سایت ها و پورتال های دیگر راهنمایی می کند . در واقع می توان گفت به خودی خود تنها یک راهنما نیز می باشد . به همین دلیل است که در برخی موارد به پورتالها Internet Yellow Page می گویند . به نوعی پورتال را می توان یک مرکز ارائه خدمات و اطلاعات اینترنتی دانست . پورتال ها اصولا دارای 4 خصلت هستند.

تعریف پورتال را می توان از دیدگاههای متفاوتی امکان پذیر دانست . چرا که کاربران امکانات بسیاری را برای آن متصور شده اند . یک پورتال به عنوان فضای کاری برای تجارت الکترونیکی مبتنی بر شبکه با امکان تنظیم شخصی و محتوایی برخوردار از قابلیت های مشارکت با دیگر همکاران و دسترسی بی سیم تعریف شده است.



اما مهمترین ویژگی یک پورتال تمرکز بر روی آنچیزی است که یک پورتال می تواند برای یک سازمان انجام دهد . از واژه پورتال معمولا به صورت جمع استفاده می کنند چرا که معمولا سازمان ها به منظور تسهیل در کارهای سازمانی و به جهت مواجهه با کارهای چندگانه خود از بیش از یک پورتال استفاده می کنند . پورتال معمولا نقش تسهیل کننده ای در انجام امور اداری، بازرگانی، پژوهشی و آموزشی و نیز کارایی چندگانه آن، آنرا تبدیل به یک محل کار الکترونیکی برای کاربران کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.